"10 Päivän Kiri Kesään" -haaste numero 4 (sunnuntaille 8.5.)

Haluan toivottaa huomiselle hyvää äitienpäivää kaikille äideille!
Erityisesti omalle äidilleni, mieheni äidille, mummolleni, sekä siskolleni, joka viettää ensimmäistä äitienpäiväänsä. 🙂
Äitienpäivän kunniaksi huomisen (su 9.5.) haasteesi on viettää hemmotteluhetki
Se voi olla mitä vain itsellesi mieluisaa: rentoutuminen hyvän kirjan tai elokuvan parissa, herkullinen ateria tai jäätelöhetki, jalkahoito, tai ihan mitä vain! Kunhan suot ihanan hetken itsellesi! Olet sen ansainnut!
Itse tietenkin testasin huomisen haasteenne jo tänään ja hemmottelin itseäni Hot Yin –joogatunilla, maukkaalla lounaalla, ihanalla herkkurahkalla, sekä parilla lasillisella hyvää valkoviiniä.
Aamuni alkoi tänään siis 5 km aurinkoisella pyöräilyllä keskustaan joogatunnille. Herättelin itseni kuunnellen  km pöyräilymatkalla iPodista tämän hetken suosikkibiisejäni, joista yksi on Chris Brownin ja Benny Benassin Beautiful People.
Vaikka kasvoissa oli muutama finni ja silmäpussit vielä aamuisen turvonneet, tästä biisistä tuli kaunis ja hyvä olo! 🙂 ”Don’t you know you’re beautiful! Live your life! Take your time! The beauty is inside you.”
Saavuin joogasalille (http://www.pranayoga.fi/) odottavaisella ja hyvällä mielellä.En ollut koskaan kokeillut Hot Yogaa, enkä Yin Yogaa. Olin etukäteen lukenut tuntikuvauksen joogasalin sivuilta, ja siellä kuvataan tuntia seuraavasti: HotYin –tunnit perustuvat rauhallisemman yinjoogan asanoihin. Yinjooga on rauhallinen ja tehokas joogamuoto, jossa asennoissa ollaan pitkään ilman välirentoutuksia. Lisää ennen kaikkea selän ja nivelten liikkuvuutta, parantaa ryhtiä ja rentouttaa.Yinjooga sopii kaikenkuntoisille, esimerkiksi ikääntymisen mukanaan tuomien muutosten ehkäisyyn ja korjaamiseen tai paljon liikkuvalle kehonhuolloksi.
Rentouttava Yin jooga-asana.
Kokemus oli aivan ihana. Jooga-asanat tehtiin patjalla alhaalla ollen, eli perinteisiä seisoma-asanoita ei tunnilla ollut lainkaan.Venytykset jooga-asanoissa todella tuntuivat, mutta niissä pystyi myös rentoutumaan, sillä niissä oltiin tarpeeksi pitä aika (noin 4 minuuttia / asento). Näin pitkillä syvävenytyksillä päästään oikeasti venyttämään lihaksia ja sidekudoksia ja lisäämään kehon liikkuvuutta. Tätä kroppani on kaivannut jo pitkään! Samalla pystyi keskittymään mielen tyhjentämiseen ja rentouttamseen. Lämpö toi tuntiin oman lisänsä – kerrankin joogatunnilla ei palellut varpaita! Myös hengitystiet avautuivat ihanasti, ja allerginen tukkonenäni oli koko joogan ajan auki!
Ohjaaja antoi tunnin aikana mukavasti vaihtoehtoja, joten mielestäni tunti todellakin soveltuu kaikille!

Tulen kertomaan Hot Yogasta sivuillani vielä tarkemmin, kun pääsen haastattelemaan myös tunnin ohjaajaa ja joogasalin omistajaa Clare Gates-Sjöblomia!
Hot Yin -tunnin ohjaaja Clare Gates-Sjöblom
Kun poljin joogasta takaisin kotiin, jalat tuntuivat kuin pumpulilta, ja pyörä kulki kuin itsestään! Ihana olo! Ipodin jätin laukkuuni ja nautin keväisistä äänistä ja lintujen liverryksestä.
Tämä Hot Yin –kokeilu, kuten muutkin lajikokeluni, löytyvät Lajikokeilut-sivultani: http://kirsinkuntopiiri.blogspot.com/p/lajikokeilut.html
Joogan jälkeen maistui hyvä ruoka, ja jatkoimme mieheni kanssa eilen korkattua grillikautta. 
Maukkaita grilliherkkuja.
Tänään tarjolla oli grillattua, kylmäsavustettua tofua, halloumia, kesäkurpitsaa, tomaattia, vihreää tankoparsaa, sekä sipulia. Höysteenä ananassalsaa, ja juomana valkoviiniä. 
Ihana, keväinen lauantai-lounas.
Aterian kruunasi herkkurahka, jonka resepti on alla. Tämä, kuten muitakin reseptejä löytyy kevytherkut-sivultani:
Herkkurahka
Purkillinen maitorahkaa / tai maustamatonta soijajugurttia
Ananasta (mieluiten tuoretta, mutta myös purkkiananas käy)
Mustikoita (joko tuoreita tai pakastettuna)
Ripaus vaniljasokeria
Hunajaa
Tummasuklaarouhetta
1.     Murskaa  ananas
2.    Sekoita mustikat ananasmurskan joukkoon
3.    Sekoita vaniljasokeri rahkaan tai jugurttiin.
Levitä ananas-mustikkasekoitus kupin pohjalle, levitä rahka päälle, lisää tummasuklaarouhe ja lorauta hunajaa päälle.
Herkkurahka

Aion myös huomenna ottaa rennosti ja viettää äitienpäivää, vaikka en itse olekaan äiti. Lisäksi aion testata teidän maanantain haasteenne, joka liittyy kuntoiluun. Siitä lisätietoa huomenna. 🙂

kirsinkuntopiiri

Moi! Olen Kirsi - intohimoinen liikkuja ja muiden liikuttaja. Haluan liikuttaa myös sinua. Tervetuloa mukaan kuntopiiriini!

7 vastausta artikkeliin “"10 Päivän Kiri Kesään" -haaste numero 4 (sunnuntaille 8.5.)”

  1. No huh huh lepopäivää tarvitaan ku sun kuntopiiri tuntuu vähä pikkase kropassa! Se on sauna se. Hyvää lauantai-iltaa!

  2. Tuo jooga näyttää mainiolle! Voin uskoa, että kävelit sieltä kevein askelin. Harmi, etten asu Jyväskylässä 🙁

  3. Manikyyri sekä tummaa suklaata hyvän kahvin kanssa.. 🙂
    Mia
    P.S. Se torstain kuntopiiri tuntui kivasti kropassa vielä sunnuntaina..

  4. Oi, ihanaa! 🙂 Ja omalla kropalla tosiaan saa tehtyä niin tehokkaita harjoituksia, että ne tuntuu vielä pitkään.. 🙂

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta