Treenikuulumiset sekä herkullinen halloumi-mansikkasalaatti

Moi!
Neljän päivän treenit on kuluneet suunnitelmien mukaan. Eilen tein palauttavan juoksijan lihaskuntotreenin, jonka postaan kuvien kera seuraavassa blogikirjoituksessani.
Ihanan kesän (ja hyvin sujuneiden treenien) kunniaksi herkuttelin ihanalla Pirkka-lehdestä bongaamallani halloumi-mansikkasalaatilla. 
Mielettömän hyvä halloumi-mansikkasalaatti!
Oon muuten tehny monta hyvää ruokaa Pirkan ohjeilla. =D
Ja mikä parasta: kalorit, proteiinit ja hiilarit on laskettu valmiiksi, ja myös viinisuositus annettu!
Tsekkaa salaatin ohje:
Tein pelkän salaatin, sillä en syö possua. Olen muuten aikaisemmin ollut 8 vuoden ajan kasvissyöjä, ja voisinkin kirjoitella siitä joku kerta juttua. Nykyisin syön kanaa, kalaa, sekä satunnaisesti riistaa, mutta en edelleenkään nautaa tai sikaa.
Aterian kruunasi vaniljajäätelö grillattujen persikoiden kera – nam!
Grillatut hedelmät (persikka, ananas, ym.) ovat herkkua ilman jäätelöäkin! 🙂
Ihanaa viikonloppua! 
Kirsi



kirsinkuntopiiri

Moi! Olen Kirsi - intohimoinen liikkuja ja muiden liikuttaja. Haluan liikuttaa myös sinua. Tervetuloa mukaan kuntopiiriini!

5 vastausta artikkeliin “Treenikuulumiset sekä herkullinen halloumi-mansikkasalaatti”

  1. Näyttääpä herkulliselle. Onko tuo juusto kuinka terveellistä / rasvasta? T. Suvi

  2. Moi!

    Juustossa on tietty kovaa rasvaa ja kaloreita (halloumissa keskimääräisesti reilu 300 kcal / 100 g ja reilu 20 g rasvaa / 100 g). Mutta mä noudatan omassa elämässä ideologiaa ”kohtuus kaikessa”. Kun 80% syö terveellisesti, niin 20 % voi hyvin herkutella.. Ja muutenhan tuossa salaatissa on terveellisiä kauden raaka-aineita. 🙂

  3. Elikkä puoltoist päivää viikos saa herkutella. Me käytiin tänään kaupas ja ostin sielt Fontanan Halloumia. Grilliin meni ja hyvää tuli. =)

  4. No, periaatteessa joo, mutta en kuitenkaan kehottaisi ketään syömään pelkästään epäterveellisesti puoltatoista vuorokautta viikossa. 🙂

    Jos ajatellaan asiaa kalorimäärällisesti, niin jos syö esimerkiksi ns. normaalia 2000 kalorin ruokavaliota vuorokaudessa, tarkoittaa se 14000 kaloria viikossa, jolloin 20 % herkkuja tarkoittais 2800 kaloria viikossa. Tuo 2800 kaloria täyttyisi esimerkiksi seuraavista: pizza (keskimäärin pizza sisältää 1000 kaloria), levy suklaata (esim. Fazerin sinisessä on 1090 kaloria) ja pari tavallista siideriä (noin 300 kaloria / siideri). Näillä ei ihan puoltatoista vuorokautta pötki menemään, ja lisäksi jokaisella tulee varmasti arjessa jo sen verran pikkuherkkuja (kahvikeksit ja –pullat, jälkiruuat, ym.), että tuo 20 % täyttyy melko nopeasti. Niinpä mun mielestä voi sallia itselleen yhden pienen herkun päivässä, tai yhden herkkupäivän viikossa, jolloin toki kannattaa syödä muutakin kuin pelkkiä herkkuja, jotta saa myös silloin tarvittavat vitamiinit, proteiinit, kuidut ja hyvät rasvat. 🙂

    Jos haluaa pudottaa painoa, kannattaa herkkujen määrää tietenkin viilata hieman vielä alaspäin, mutta liian tiukalla ruokavaliolla pystyy harva olemaan koko loppuelämää, joten ihan kaikkea ei kannata itseltä kieltää. 🙂

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta