Tasapainoilua

Moi!
Viime viikolla haettiin syviin lihaksiin voimaa ja pistettiin ”korsetti kuntoon”. Se olikin viimeinen 2 kk kiri kesään haaste, mutta liikunta- ja ravintovinkit jatkuvat tuttuun tapaan myös kesän ajan. Tällä viikolla huolletaan kroppaa, tasapainoillaan ja venytellään.
Tee seuraavat 4 harjoitetta esimerkiksi kuntosalilla lämmittelyn yhteydessä, tai vaikkapa lenkin päätteeksi. Liikkeet harjoittavat tasapainoa ja kehonhallintaa, sekä vahvistavat lihaksia. 

1. Kyykky ja jalan ojennus sivulle

 


Seiso lantionlevyissä haara-asennossa. Pidä polvet ja varpaat suoraan eteenpäin. Kyykkää alas, kunnes polvet ovat noin 90 asteen kulmassa. Kun ojennat polvet ja tulet takaisin ylös, nosta oikea jalka sivulle tuoden samalla molemmat kädet sivulle. Yritä pitää vartalo pystyasennossa ja lonkkaluut samalla tasolla. Laske jalka ja kädet takaisin alas, laskeudu kyykkyyn ja toista sama vasemmalla jalalla. 
Toista 10 kertaa / jalka. 

2. Ylävartalon huojutus yhdellä jalalla seisten

 

Seiso lantionlevyissä haara-asennossa. Pidä polvet ja varpaat suoraan eteenpäin. Koukista toinen jalka vartalon taakse. Kurkota käsivarret suorina ylös kohti kattoa ja huojuta ylävartaloa hitaasti puolelta toiselle. 
Tee 10 huojutusta / jalka.

3.Vaaka 

 

 

Seiso lantionlevyisessä haarassa ja nosta kädet ristiin rinnalle. Kallista ylävartaloa lonkista eteen niin, että selkä pysyy suorana ja nosta samalla oikea jalka ilmaan vartalon taakse kunnes olet ”vaaka-asennossa”. Palaa rauhallisesti takaisin alkuasentoon. 
Toista 10 kertaa, ja tee sitten sama toisella jalalla. .

4. Varpaille nousut

 

 

Seiso lantionlevyissä haara-asennossa. Pidä polvet ja varpaat suoraan eteenpäin. Nouse päkiöiden varaan ja nosta samalla kädet ylös vartalon jatkoksi. Katso, että nilkat pysyvät suorina ja paino tasaisesti koko päkiällä. Pysy hetki ylhäällä ja laske sitten hitaasti kannat alas.
Toista 10-20 kertaa.
Tasapainoilla voit myös jättipallon kera. Käy tsekkaamassa mun suunnittelema jättipallojumppa täältä. 
Seuraavan kerran venytellään! 🙂
Terkuin, Kirsi
kirsinkuntopiiri

Moi! Olen Kirsi - intohimoinen liikkuja ja muiden liikuttaja. Haluan liikuttaa myös sinua. Tervetuloa mukaan kuntopiiriini!

3 vastausta artikkeliin “Tasapainoilua”

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta