Vetreyttä venytellen

Moi!
Mun piti jo viime viikolla postailla teille venyttelyvinkkejä, mut kuvien kanssa oli hieman ongelmia. Tässä venytysvinkit tälle viikolle:
 
Etureidet
 
Laita toinen jalka lattialle ja toinen sohvalle. Nappaa sohvalla olevan jalan nilkasta kiinni. Vedä kantaa kohti pakaraa. Tunne venytys etureidessä.
Takareidet
Nosta venytettävä jalka vartalon eteen esim. sohvan reunalle. Pidä venytyksessä olevan jalan polvi hieman koukistettuna. Taivuta ylävartaloa selkä suorana kohti reittä. Venytys tuntuu reiden takaosassa.
Kyljet 
Asetu lattialle istumaan jalat auki. Nosta toinen käsi kohti kattoa ja taivuta vartaloa sivulle. Tunne venytys kyljessä.
Yläselkä
Istu lattialla oikea jalka koukussa, vasen suorana. Tartu vasemmalla kädellä oikean jalan jalkapohjan ulkosyrjältä. Suorista oikeaa jalkaa, kunnes saat venytyksen tuntumaan vasemmalla puolen yläselässä.  
Pohkeet 
Tuo kädet ja jalat lattialle. Nosta takapuolta ylöspäin ja paina toisen jalan kantapäätä kohti lattiaa. Tunne venytys pohkeessa.
Pakarat
Asetu lattialle. Taita toinen jalka vartalon eteen koukkuun. Pidä toinen jalka vartalon takana suorana. Painaudu ylävartalolla pikkuhiljaa kohti koukkujalkaa ja tunne venytys koukkujalan pakarassa.
Alaselkä
Asetu lattialle selinmakuulle. Jätä vasen jalka suoraksi ja vie oikea jalka koukussa sen yli vasemmalle. Kierrä ylävartaloa vastakkaiseen suuntaan, eli oikealle.
Rintalihas
Asetu lattialle konttausasentoon. Paina toista kainaloa käsivarsi suorana kohti lattiaa. Toinen käsi on koukussa. Tunne venytys suoran käden puoleisissa rintalihaksissa.
Reiden lähentäjät 
Asetu selinmakuulle pakarat kiinni seinään. Nosta jalat seinälle ja anna jalkojen liukua seinällä
alaspäin, kunnes venytys tuntuu nivusissa ja lonkan sisäsivulla.
Olen jo aikaisemmin postannut venytysvinkkejä, sekä kirjoittanut venyttelyn hyödyistä. Käy tsekkaamassa juttu täältä (liikkeet ovat erit kuin tässä jutussa, joten kannattaa tsekata!).
Mukavaa viikkoa! 🙂
Terkuin, Kirsi
 
kirsinkuntopiiri

Moi! Olen Kirsi - intohimoinen liikkuja ja muiden liikuttaja. Haluan liikuttaa myös sinua. Tervetuloa mukaan kuntopiiriini!

2 vastausta artikkeliin “Vetreyttä venytellen”

  1. Kiitos taas Kirsi hyvistä vinkeistä. Olen löytänyt aivan uuden tavan aloittaa aamu. Katson Aamu-tv:tä ja lattialla venytellessäni katson kuvaohjeesi iPadiltä.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta