Kirsin treenisyksy

Moikka!


Mites teidän syksy on lähteny käyntiin? Ootteko aloitteneet jotain uusia harrastuksia? Mulle iskee aina runsauden pula, kun selailen syksyisin tanssikoulujen, kansalaisopiston, joogakoulujen, jne. tarjontaa. Ois niin kivaa tanssia afroa, parisalsaa, dancehallia, ja nykytanssi ja jazztanssikin kiinnostais. Niin ja cross fit. Ja jooga. Ja huilunsoitto, valokuvaus, piirustus, espanjan kieli…. o-ou! Voisinko vain harrastaa päivät pitkät, jooko? 🙂 Välillä on tullut innostuttua liikaa, josta seurauksena on ollut se, että harrastukset on ruvenneet tuntumaan työltä.

Tänä syksynä ajattelin olla järkevä ja karsin aikataulutetut harrastukset kahteen: afrotanssi (tästä en aio luopua ikinä), ja parisalsa (tästä on parin viime vuoden aikana tullut uusi suosikki). Cross fitiä olis ollu mahtavaa jatkaa, mutta aikataulut ja kukkaron nyörit eivät antaneet periksi.

Pistoolikyykyt otin mukaan treeniohjelmaani cross fit -kurssin jälkeen. Pari kappaletta onnistuu jo ilman tukeakin! 🙂

Täytyy myöntää, että on ollu aika vapauttava tunne, kun joka ikinen ilta ei oo aikataulutettu. Oon voinu vaan relailla, tai lähtee työpäivän jälkeen kävelylenkille, jos on siltä tuntunut, tai ennen työpäivää tehdä kuntosalitreenin. Taisin jossain vaiheessa kirjoitellakin, että omat kuntosalitreenit ovat viime vuosina jääneet harmillisen vähäisiksi. No, cross fit –kurssi innosti mua taas voimaharjoitteluun, ja kurssin päätyttyä oon käyny säännöllisesti kaks kertaa viikossa tekemässä kuntosalitreenin, ja oon taas ihan innostunu painojen nostelemisesta – jee!


Salitreeniä, jee! 🙂

Mun syksyn perustreeniviikko näyttää jotakuinkin tältä:


  • ma: kiinteytys-tunnin ohjaus (keskiraskas aerobisen ja lihaskuntotreenin yhdistelmä)
  • ti: afrotanssi (keskiraskas aerobinen treeni)
  • ke: kuntosalitreeni
  • to: parisalsa (palauttava harjoitus)
  • pe: step interval –tunnin ohjaus (raskas aerobinen treeni)
  • la: lepo / palauttava kävelylenkki
  • su: kuntosali

Noiden lisäksi oon innostunut tekemään kotona lyhyitä joogaharjoituksia parista muutamaan kertaan viikossa. 🙂

Miltäs teidän syksyn treenit näyttää?


Protskujuomaa treenin jälkeen.

Ens kerralla juttua palautus-, proteiini- ja latausjuomista.


Terkuin, Kirsi


kirsinkuntopiiri

Moi! Olen Kirsi - intohimoinen liikkuja ja muiden liikuttaja. Haluan liikuttaa myös sinua. Tervetuloa mukaan kuntopiiriini!

2 vastausta artikkeliin “Kirsin treenisyksy”

  1. Ihanan liikuntatàytteiseltà vaikuttaa kyllà sun syksy, oon kade! Itse aloitin taas piiiitkàstà aikaa uinnin, kun lapset menivàt kouluun, mutta parin viikon pààstà allas tyhjàtààn talveksi, joten saas nàhdà mità keksin. Kiitos siità kesàhaasteesta. Kuvittelin ehtivàni sen tehdà ennen kuin lapsilla alkaa koulu ja olisin halunnutkin sen tehdà, kun vaikutti kivalta, mutta niin siinà vain kàvi, ettà haaste jài tekemàttà, anteex 🙁 Ehkà mà teen sen ens kesàn jutuista, haha!

  2. Moikka! Ei se mitään Ciacy! 🙂 Mullakin on jääny monta haastetta odottamaan jonnekin hamaan tulevaisuuteen… 😉 Ihanaa syksyä teille sinne! Täällä on jo KYLMÄ!!!! 🙂

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta