Kevään treenit

Moikka!

Miltä teidän kevään tulevat treenit näyttää?

Mulle kävi niin, että parisalsa- ja afrotanssitunnit menee päällekkäin. Nyyh! Jätän siis parisalsan hetkeksi tauolle, ja lähden kokeilemaan jotain uutta – nimittäin bachataa. Oon vähän jo päässy kokeilemaan bachataa yksilötanssina Bailatinotunneilla, mutta tammikuussa alkava bachatakurssi on paritanssikurssi. 🙂 Kivaa oppia taas jotain uutta! Tässä on muuten eka bachata-biisi, johon ihastuin vuosia sitten, mutta on edelleen yks mun lemppareista.

Bachatan lisäksi uutena harjoituksena mun treeniviikkoon tulee Yin jooga. Oon ihan innoissani, kun se tulee mun työpaikalle Kuntomaailmaan kevään uutuustuntina. Yin jooga on tosi rauhallinen joogamuoto, jossa harjoitukset tehdään pääsääntöisesti istuen tai makuulla mahdollisimman rennoissa asennoissa.  Yin joogassa on tarkoitus avata sidekudoksia pitkäkestoisilla, lempeillä venytyksillä, joten asanoissa (asennoissa) viivytään pitkään (noin 2-5 minuuttia). Odotan ihanan rauhallisia perjantaiaamuja jo!

Kirjoittelen matkan varrella kokemuksia sekä bachata-tunneilta että yin joogasta.

Omista ohjauksista jatkan Kiinteytyksen ohjaamista. Kiinteytys on mukava sekoitus aerobista sekä lihaskuntotreeniä. Step Interval jää mun ohjauksista nyt pois, sillä meidän salille tulee Les Millsin BODYSTEP®. Mullakin olis ollut mahdollisuus lähteä koulutukseen, mutta tykkään suunnitella omat tuntini, enkä siks oo koskaan oikein innostunut lisenssitunneista, joissa ohjelma tulee ohjaajalle valmiina. Ei sillä, että noissa valmiissa ohjelmissa olis mitään vikaa – mä vaan tykkään siitä, kun pääsen käyttämään omaa luovuuttani! J Step Interval –tunnin tilalla rupean ohjaamaan Sykettä. Syke on hauska askellustunti, jossa vähän intervallitreenin tyyliin kohotetaan sykkeitä, ja välillä palautellaan. Askeleet rakennetaan biiseittäin, ja haen aina omiin jumppiini inspiraation täysin musiikista. Ainakin tää biisi tulee soimaan kevään ekassa ohjelmassa, hih! Lisää biisejä luvassa myöhemmin..

Mun kevään ”perustreeniviikosta” on tulossa jotakuinkin tällainen:

Ma: Kiinteytys-tunnin ohjaus + Bachata

Ti: Afrotanssi

Ke: Kuntosali

To: Syke-tunnin ohjaus

Pe: Yin jooga

La: Kävelylenkki

Su: Kuntosali

Miltä teidän treeniviikot näyttää?

Terkuin, Kirsi

kirsinkuntopiiri

Moi! Olen Kirsi - intohimoinen liikkuja ja muiden liikuttaja. Haluan liikuttaa myös sinua. Tervetuloa mukaan kuntopiiriini!

4 vastausta artikkeliin “Kevään treenit”

  1. Mun kevät tulee näyttämään ainakin bodystepin-täyteiseltä, kun kerran step intervalit tipahtavat pois ohjelmistosta… Harmittaa kyllä, koska oon tykännyt niistä tunneista aivan hirveästi! Sunnuntainen bodystepin testailu vakuutti mut kuitenkin siitä, että eiköhän tuostakin hyvä ohjelma tule. 😉 Lisäksi tarkoituksena olis käydä mahdollisimman paljon attackissa ja combatissa – ja toki sun kiinteytyskin täytyy tulla kokeilemaan taas pitkästä aikaa!
    Jee, odotan jo ens kevättä innolla! 😀

    • Ihana kuulla, että oot tykänny tunneista! Mä oon tykänny ohjata niitä! 🙂 Täytyy iteki käydä pitkästä aikaa bodystepissä… ja attackissa.. ja combatissa.. Ois niin paljon kaikkee kivaa, mut ei riitä päivät viikossa..! =D

    • Toivon mukaan tänään! Piti julkaista jo eilen, mut ilmeisesti vielä jotain viime tipan varmistuksia vaille valmis. 🙂

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta