Sykkeen suunnittelua

Moi!

Ens viikolla tärähtää käyntiin Kuntomaailman kevään ryhmäliikunta-aikataulu, jossa mulla on maanantaisin klo: 11.00 Kiinteytys (55 min.) ja torstaisin klo: 11.00 Syke (45 min.) . Oon suunnitellut Syke-tuntia tällä viikolla, ja biisit tulee olemaan seuraavat:

Tän ihanan biisin tahtiin herätellään kroppa pehmeillä liikkeillä. 

Tässä biisissä irrotellaan afrotanssin liikekielellä ja herätellään selkärankaa ja lantiota. 

Tän tahtiin lämmitellään reidet ja valmistellaan lihakset tuleviin ponnistuksiin.

Tähän tulee hauskat askeleet, ja toimii viimeisenä lämmittelybiisinä / ekana työbiisinä.

Tän biisin tahtiin laitetaan jalat askeltamaan nopeasti. Tiedossa jive-potkuja, juoksuja, jne.

Tässä biisissä treenataan ponnistusvoimaa, ja luvassa mm. saksihyppyjä. Huh!

Tässä biisissä kohotetaan edelleen sykettä, ja tiedossa hyppyjä.

Tässä biisissä tullaan sheikkaamaan.  😉

Tää tulee olemaan viimeinen sykkeen kohotusbiisi.

Oli pakko ottaa Envyn ihana biisi loppuverryttelyyn. 

Ja loppuvenyttelyt tän tahtiin.

Mun jumppien suunnittelu lähtee aina siitä, että keräilen matkan varrella hyviä biisejä, ja suunnitteluvaiheessa pistän biisit soimaan ja rupean olkkarin lattialla fiilistelemään liikkeitä biiseihin. Ja siinä ne sit pikkuhiljaa syntyy – joskus vähän nopeammin, ja joskus taas iskee luovuuden pula. Tykkään suunnitella uutta tuntia useampana päivänä parin tunnin pätkissä. Tän tunnin suunnittelemiseen ja opettelemiseen biisien hankkimisineen mulla meni noin kahdeksan tuntia. 

Tervetuloa fiilistelemään mun kans näitä biisejä Kuntomaailman Syke-tunneille!  🙂

Afrotanssi on mun ykkösharrastus!
Uudessa Syke-ohjelmassa on biisin verran myös afrotanssifiiliksiä!

🙂

 

Terkuin, Kirsi

 

kirsinkuntopiiri

Moi! Olen Kirsi - intohimoinen liikkuja ja muiden liikuttaja. Haluan liikuttaa myös sinua. Tervetuloa mukaan kuntopiiriini!

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta