Kuminauhajumppaa: koko vartalon lihaskuntoharjoitus kahvallisella kuminauhalla

Moikka!

Sain Kuntokauppa.fi:stä blogiyhteistyönä testiin muutaman vastuskuminauhan. Testailin ensimmäisenä kahvallisia kuminauhoja, joita löytyy kolmea eri vahvuutta ja tein teille samalla niitä hyödyntäen tehokkaan koko vartalon treenin.

kuminauhajumppaa
Oranssi vastuskuminauha on keskiraskas. Kahvojen ansiosta kuminauhasta saa käsillä ja jaloilla pitävän otteen.

Kuminauha on mun mielestä yksi yksi parhaista välineistä kotikuntoiluun. Kuminauhan avulla saa mukavasti lisävastusta liikkeisiin, ja vastusta on helppo lisätä kiepauttamalla nauha pari kertaa kämmenen ympäri. Kuminauha on myös edullinen, eikä se vie kotona tilaa. Lisäksi se on helppo ja kevyt pakata matkalle mukaan. Kuminauhalla voi treenata monipuolisesti koko kehon lihasryhmiä, mutta etenkin se on mun mielestä hyvä ylävartalon lihasten vahvistamisessa, alkuverryttelyssä ja kehonhallinnallisissa harjoitteissa.

Kuminauha soveltuu erinomaisesti aloittelijoille, mutta myös aktiivitreenaajat saavat tehtyä kumpparilla hieman erilaisen treenin. Se toimii esimerkiksi lämmittelyn yhteydessä erinomaisesti. Kevyellä kuminauhalla saa tehtyä mukavan, palauttavan lihaskuntoharjoituksen, jolla edistetään lihasten aineenvaihduntaa.

Keltainen kevyt kahvallinen vastuskuminauha soveltuu erityisesti aloittelijan kehonhallinta- ja jumppaliikkeisiin. Sininen raskas kahvallinen vastuskuminauha on puolestaan erityisen hyvä apuväline aktiiviselle treenaajalle, joka hakee harjoitteisiin luonnollisia liikeratoja ja lajinomaisuutta.
Keltainen kevyt kahvallinen vastuskuminauha soveltuu erityisesti aloittelijan kehonhallinta- ja jumppaliikkeisiin. Sininen raskas kahvallinen vastuskuminauha on puolestaan erityisen hyvä apuväline aktiiviselle treenaajalle, joka hakee harjoitteisiin luonnollisia liikeratoja ja lajinomaisuutta.

Koko vartalon kuminauhajumppa

Tähän et tarvitse mitään muuta kuin vastuskuminauhan ja jumppapatjan! Tein treenin meidän pienessä eteisessä todistaakseni, että onnistuu oikeasti pienessä tilassa, esim. hotellihuoneessa reissun päällä. 🙂

Tee liikkeitä 1-3 sarjaa ja 10-20 toistoa kuminauhan vastuksen mukaan.

Näin! Koko kroppa sai kyytiä! 🙂

Seuraavassa osassa esittelen muutaman kuminauhalla tehtävän kuntouttavan harjoitteen sekä kumpparilla tehtäviä erinomaisia lämmittelyliikkeitä. Pysy siis kuulolla! 🙂

Terkuin, Kirsi

 

 

kirsinkuntopiiri

Moi! Olen Kirsi - intohimoinen liikkuja ja muiden liikuttaja. Haluan liikuttaa myös sinua. Tervetuloa mukaan kuntopiiriini!

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 2
Tykkää jutusta