Testissä Compressport säärystimet – lisää potkua treeniin ja nopeampaa palautumista

Yhteistyössä: motionstore.fi
Kirjoituksen lopusta löytyy blogin lukijoille alennuskoodi!

Moi!

Sain Motionstoresta  testattavakseni Compressport säärystimet.  Kyseessä on siis kompressiosäärystimet, jotka toimivat kuten kompressiosukat – ne kuuluisat lentosukat tukisukat. Nykyisinhän kompressiotuotteita käytetään paljon myös urheilun parissa. Niiden avulla lihakset tutkitusti jaksavat treeneissä paremmin ja myös palautuvat treeneistä paremmin. Tämä perustuu siihen, että säärystimien aiheuttama paine laskimoverenkiertoon edistää ns. ”käytetyn” veren palautumista keuhkoihin hapetukseen ja tilalle virtaava tuore hapekas valtimoveri auttaa lihaksia jaksamaan paremmin fyysisen rasituksen aikana. Sama idea toimii myös harjoituksen jälkeen, eli kuona-aineet kehosta poistuvat nopeammin, jolloin keho palautuu paremmin kuormituksesta. Eli toisin sanoen suorituskyky paranee! Eivätkä jalat tunnu enää turvonneilta tai painavilta treenin aikana eikä jälkeen!

Compressport säärystimet on tosi mukavat käyttää, helppo pukea päälle (ei tarvitse koittaa ahtaa pohkeita niihin), ja tosi kevyttä materiaalia, vaikka tukevatkin hyvin.
Compressport säärystimet on tosi mukavat käyttää, helppo pukea päälle (ei tarvitse koittaa ahtaa pohkeita niihin), ja tosi kevyttä materiaalia, vaikka tukevatkin hyvin.

Ja on säärystimillä vielä muitakin hyötyjä. Ne:

  • Antavat tukea, jolloin ne vähentävät iskun aiheuttamaa kuormaa lihaskalvoihin ja pehmytkudokseen.
  • Tukevat lihaksia ja lihastuntemuksen kautta parantavat asennon hallintaa ja tehostavat treeniä.
  • Vähentävät turvotusta.
  • Vähentävät lihasjäykkyyttä.
  • Ennaltaehkäisevät erilaisia urheiluvammoja, kuten penikkatautia, akillesjänteen tulehduksia, sekä lihaskramppeja.
  • Ennaltaehkäisevät suonikohjuja. lihaksistoon

Säärystimiä voi hyödyntää useissa eri lajeissa: kestävyyslajeissa, kuten juoksussa, pyöräilyssä, hiihdossa ja luistelussa, golfissa, yleisurheilussa, pallopeleissä, kuntosalilla, cross fitissä, extreme-lajeissa…. oikeastaan melkein kaikessa urheilussa.

Lisäksi näitä voi käyttää vanhan ajan tukisukkien tapaan istuma- tai seisomatyössä vähentämässä jalkojen turvotusta ja särkyjä. Värit tosin ovat kaikkea muuta kuin vanhanaikaiset – nämä säärystimet tekee mieli vetäistä jalkaan jo pelkän herkullisen värin takia. Ja matkustaessa nämä toimivat myös lentosukkien tapaan.

Compressport säärystimillä on 2 vuoden takuu.
Compressport säärystimillä on 2 vuoden takuu.

Ootko sä testannut kompressiosäärystimiä? Mitä oot tykännyt?

Itse oon nyt pari viikkoa testaillut säärystimiä, ja toimii! Jalat ei tunnu läheskään enää niin väsyneiltä, ja pohkeiden jumitukset ovat helpottaneet. Nytkin mulla on säärystimet jalassa, kun tähän päivään sisältyy paljon koneen ääressä istumista.

Säärystimien sopiva koko valitaan mittaamalla pohkeen ympärysmitta ja säären pituus.
Säärystimien sopiva koko valitaan mittaamalla pohkeen ympärysmitta ja säären pituus.

Jos innostuit kompressiotuotteista, mutta et vielä omista niitä, niin nyt on hyvä etu tarjolla. Koodilla KOMPRESSIO10 saat MotionStoresta 10% alennuksen kaikista tuotteista sekä ilmaisen toimitukseen vuoden 2015 loppuun saakka!

Motion Store

Etu siis koskee muitakin kuin kompressiotuotteita, joten käypä kurkkimassa, mitä kaikkea kivaa Motionstoresta löytyy vaikkapa pukin konttiin.. 😉

Terkuin, Kirsi

kirsinkuntopiiri

Moi! Olen Kirsi - intohimoinen liikkuja ja muiden liikuttaja. Haluan liikuttaa myös sinua. Tervetuloa mukaan kuntopiiriini!

3 vastausta artikkeliin “Testissä Compressport säärystimet – lisää potkua treeniin ja nopeampaa palautumista”

  1. Moikka. Tää postaus tulikin siinä mielessä sopivaan saumaan, että oon itseasiassa miettinyt tässä itsekseni että mikä näissä säärystimissä mättää, koska mulla itellä nuo ei kyllä lenkillä auta yhtään..päinvastoin 🙁
    En tiedä osaatko sanoa asiaan juuta taikka jaata, mutta mulla siis on zero pointin särpät ja oon niitä muutaman kerran käyttänyt juoksulenkillä, mutta todennut että juoksu kulkee paremmin ilman. Tosin lenkin jälkeen jalat on kevyemmät, mutta nuo särpät jalassa juoksu tuntuu jotenkin hirvittävän raskaalta jaloissa. Joten ne on nyt jäänyt aika lailla kaappiin lojumaan.
    Toinen kyssäri tulli mieleen, että onko noissa muuten jotain suositusaikaa, että ”ei suositella pidettäväksi vaikkapa kuin 2h kerrallaan” tai muuta vastaavaa??

    • Moi Suvi! No, onpas harmillista! Sit varmaan kannattaa jättää särpät juoksun ajaksi pois, ja kokeilla, jos ne toimivat kuitenkin palautumisessa. 🙂
      En oo ainakaan kuullut enkä lukenut mitään suositusaikaa. Tietty kannattaa totutella ensiks pienemmällä ajalla. 🙂

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta