Eroon silmäpusseista? Testissä Skin Doctors Eyetuck

Moikka!

Mä en oo oman ulkonäköni suhteen kauhean tarkka. Käyn kampaajalla yleensä 2-3 kertaa vuodessa, kosmetologilla kerran vuodessa, jos sitäkään. Mulla ei oo rakennekynsiä, eikä edes kynsilakkaa (paitsi välillä varpaan kynsissä). Ripsien pidennyksiä oon kokeillut kerran, jotta välttyisin ripsivärin päivittäiseltä käytöltä, mutta tekoripset ei sopineet mulle. Jumpat ohjaan yleensä ilman meikkiä. Ja kasvovoiteet ja muun kosmetiikan ostan marketin hyllyltä.

Hyväksyn myös sen, että 38-vuotiaana rupeaa ikääntymisen merkkejä naamassa jo näkymään. Mutta silti on yksi asia, joka ärsyttää suunnattomasti. Nimittäin mun silmienympäristön iho. Rypyt ja turvotukset.

Tässä mun aamunaama kaunistelemattomana. Pientä silmäpussia pukkaa.. ;)
Tässä mun aamunaama marraskuussa kaunistelemattomana. Pientä silmäpussia pukkaa.. 😉

Siksi olin iloinen, kun sain blogiyhteistyönä  Shytobuy.fi –verkkokaupasta tuotetestaukseen SKIN DOCTORS ™ eyetuck™ -silmänympärysvoiteen.  Voiteen luvattiin pienentävän silmäpusseja, sekä kiristävän ja silottavan silmienalusihoa. Näkyviä tuloksia luvattiin 2 kk käytön jälkeen.

Silmäpussit pois, kiitos! :)

Oon vuosien varrella testaillut erilaisia silmänympärysvoiteita. Koska en tykkää käyttää rahaa kosmetiikkaan, suosin markettien halpisvoiteita, mutta silmienympärysihon hoitoon oon välillä panostanut ja testannut muutamaa kalliimpaakin tuotetta.  Kuitenkin markettien halpisversiot ovat tuntuneet toimivan ihan yhtä hyvin kuin kosmetologien ja apteekkien kalliit tuotteet, joten olen pitäytynyt halpistuotteissa.

Mielenkiinnolla testailin Skin Doctorsin Eyetuck –voidetta. Voide tuntui miellyttävältä, ei ärsyttänyt mun herkkiä silmiä, oli tuoksuton ja imeytyi helposti. Mutta mun kohdalla näkyvät tulokset olivat niin pieniä, että en niitä ainakaain itse pystynyt omilla silmilläni havaitsemaan! 😀

atooppinen iho
Tässä meikitön naamani tuotetestauksen jälkeen.

Silmäpussit kulkevat siis edelleen mukana.

Kulkekoon. 🙂

PS. Testasin myös paria muuta Shytobuy:lta saamaani testituotetta. Erityisesti toiseen tuotteeseen niistä olin erittäin tyytyväinen ja positiivisesti yllättynyt.

Tuotekokeilut voit lukea alla olevista linkeistä:

Terkuin, Kirsi

 

Mitä teette, kun väsymys iskee?

Moi!

Mulla oli tällä viikolla pari tosi väsynyttä päivää. Luulin jo, että olin tulossa kipeäksi – mutta ei, olin vaan väsynyt. Vaikka just olin viikko sitten lomalla, ja aurinkokin paistaa. Kevätväsymystä ilmassa? Valon määrän lisääntyessä toiset piristyvät, toiset väsyvät.

Lisääntyvän valon määrän luulisi piristävän, mutta joillakin se aiheuttaakin väsymystä. Kevätväsymys ei siis ole tuulesta temmattu juttu.
Lisääntyvän valon määrän luulisi piristävän, mutta joillakin se aiheuttaakin väsymystä. Kevätväsymys ei siis ole tuulesta temmattu juttu.

No, ei hätää, eilen ja tänään on energiat olleet taas kohdillaan, ja aurinko on kutsunut ulkoilemaan. 🙂 Tosin vieläkään ei ole ollut fiilis, että jaksaisin nostella puntteja, joten skippasin suosiolla tämän viikon treenit. Aikaisemmin olisin varmasti vain pakottanut itseni treenaamaan, mutta en enää. Olen sitä mieltä, että treenillä ei väsymystä voiteta, ainakaan pidemmän päälle.

Aurinkoisella sunnuntaikävelyllä.
Aurinkoisella sunnuntaikävelyllä.

Sain tähän kirjoitukseen idean tätini Facebook-päivityksestä. Hän pohti siinä jokin aika sitten sitä, mikä auttaa väsymykseen. Sain luvan lainata tätini kirjoitusta:

”Vastasin äsken seuraavaan kysymykseen eräällä palstalla:
’ALAKULOISUUS/väsymys. Miten hoidatte väsymystä ja miten saatte itsenne iloisemmalle tuulelle näin talvisin?’
Vastaukseni:’ Nukun niin kauan kunnes väsymys helpottaa. 2-3 vrk ruokatankkaus ja lisää unta. Auttaa omalla kohdallani. Syön mahdollisimman paljon sellaista ruokaa, jota tekee mieli. Usein hiilihydraattipitoista. Ajattelen, että *Uni paras lääke on*. Käperryn peiton alle nukun kuin orava pesäkolossaan tai karhu talviunillaan.’
Usein väsymykseen ja alakuloisuuteen suositellaan aukottomasti moninkertaisia annoksia C-vitamiinia ja liikuntaa, liikuntaa ja liikuntaa, kun usein paras lääke olisikin uni.”

Olen samaa mieltä. Vaikka liikunta on moneen asiaan lääke, niin en usko, että se on läheskään aina lääke väsymykseen. Näen usein työssäni ihmisiä, jotka liikkuvat paljon, mutta ovat silti rättiväsyneitä. Silloin mun ohje on vähentää liikuntaa ja lisätä lepoa.

Liikkuminen luonnon valossa voi auttaa väsymykseen.
Liikkuminen luonnon valossa voi auttaa väsymykseen.

On toki hienoa, että liikuntaa suositellaan ja sillähän saakin paljon hyvää aikaan. Se on lääke moneen asiaan. Ei pelkästään kehon, vaan myös mielen hoitoon. Uusimpien tutkimusten mukaan liikunta on lääke myös masennukseen. Ja koska itse saan liikunnasta niin paljon hyvää elämääni, niin olen onnellinen aina, kun asiakkaani löytävät liikunnan ilon ja saavat siitä virtaa elämään.

Itsekin suosittelen väsymykseen liikuntaa silloin, kun mun vastaanotolle tulee henkilö, joka ei harrasta lainkaan liikuntaa. Kun lähdetään kevyesti liikkeelle, parantaa se yleensä jaksamista, kun yleiskunto kohenee.

Ihanaa, kun tulee kevät!
Ihanaa, kun tulee kevät!

Liikkumisten lisäksi tsekkaan väsymyksestä kärsivien asiakkaideni ruokavalion. Väsymykseen voi vaikuttaa mm. ravintoaineiden ja vitamiinien puutos, anemia, verensokerin heilahtelut, sekä liiallinen kofeiini.

Jos väsymys jatkuu pitkään, passitan lääkärin juttusille. Väsymyksen taustalla voi olla erilaisia terveydellisiä asioita, kuten uniapnea (selitti mun yhden asiakkaan väsymyksen), kilpirauhasen toiminnan ongelma, alkava diabetes, masennus, sydänsairaus, fibromyalgia, tms.

Mutta aika usein väsymisen taustalla on liiallinen kuormitus. Tiukat työpäivät, aikataulutettu vapaa-aika, ja tähän tiukat treenit päälle on melkoinen yhdistelmä. Itsekin olen sortunut tähän. Ja tiedän, että siitä ei seuraa hyvää. Onneksi olen oppinut ottamaan rennommin ja arvostamaan lepoa.

Tänään olis ollut punttisalitreenit vuorossa. Mutta kuuntelin kehoani ja läksin rennolle kävelylle lähijärven jäälle.
Tänään olis ollut punttisalitreenit vuorossa. Mutta kuuntelin kehoani ja läksin rennolle kävelylle lähijärven jäälle.

Mulla väsymys onneksi tulee vain silloin tällöin ja kestää päivän tai kaksi. Silloin lepään, skippaan treenit, ja jos jaksan, niin lähden haukkaamaan raitista ilmaa luontoon.

Millaisia keinoja teillä on voittaa väsymys?

Eilisellä kävelyllä bongasin tällaisen pääsiäisnoidan puunoksalta! :)
Eilisellä kävelyllä bongasin tällaisen pääsiäisnoidan puunoksalta! 🙂 Toivottelen teille tämän kuvan kera hyvää palmusunnuntaita! 🙂

Terkuin, Kirsi