Kevään 2016 treenit ja ryhmäliikuntatunnit

Moikka!

Hui, miten aika menee taas nopeasti! Justhan juhlittiin uutta vuotta, ja nyt on jo tammikuun loppu! Sieltä se kevät ja kesä tulee – jee! Kyllä niitä aina odottaa, vaikka mun mielestä kaikki vuodenajat on ihania. Myös talven synkät ja pimeät illat, kun voi sytyttää kynttilät ja tunnelmoida.

Tunnelmoiden ja fiilispohjalta on lähteneet mun tän kevään treenit myös käyntiin. Ja ei ihme – viime viikolla käymäni Huco Sportin liikkujaprofiilikoulutuksen perusteella mussa on iso osa fiilisliikkujaa. Mulle treeneissä merkkaa paljon hyvä fiilis ja musiikki – ei ihme, että ryhmäliikunta vei mennessään yläasteiässä, ja tanssi on ollut mun rakkain harrastus viimeisen kymmenen vuoden ajan. Toisaalta mussa on osa myös järjestelmällisen liikkujan piirteitä, ja tykkäänkin suunnitella mun treeniviikot tietyn rutiinin ympärille, jota sitten fiiliksen mukaan vaihtelen. Oli muuten ihan älyttömän mielenkiintoinen ja inspiroiva koulutus, ja kirjoittelen siitä piakkoin lisää.

Tämä on tuttu näky kotona. Musat päälle ja tanssimaan! :D
Tämä on tuttu näky kotona. Musat päälle ja tanssimaan! 😀

Tanssi on parasta!

Tietynlaisen viikkorutiinin oon tällekin keväälle rakentanut. Mun oma perusliikuntaviikkoni näyttää tältä:

Ma: Kiinteytys-tunnin ohjaus Kuntomaailmassa + parisalsatunti Salsastudiolla

Ti: Afrotunti Jyväskylän tanssiopistolla

Ke: Niska/Selkä + Venyttely –tunnin ohjaus Kuntomaailmassa

To: Niska/Selkä + Venyttely –tunnin ohjaus Kuntomaailmassa

Näiden lisäksi pyrin tekemään ke-su akselilla 2 lihaskuntoharjoitusta, sekä fiiliksen ja viikon tavoitteen mukaan esim. HIIT-treenin, kevyen kävelylenkin, sekä kotijoogaa.

Oon muuten nauttinut ihan älyttömästi Niska/Selkä + Venyttely-tunnin ohjaamisesta. Aloitin tuntien ohjaamisen viime syksynä, ja niistä tulee itsellekin niin rentoutunut ja hyvä olo. Nykyisessä ohjelmassa on paljon pilates-pallolla tehtäviä harjoitteita, joita löydät blogistani esim. täältä.  Jos haluat ottaa taustalle mun soittolistan, niin sen löydät täältä.

pallohieronta
Pilatespallolla saa avattua ihanasti rintarankaa.

Myös Kiinteytys-tunnit on hauskoja ohjata, koska niissä saa taas kunnolla hien pintaan, ja ne on hyvä yhdistelmä aerobista askellusta ja lihaskuntotreeniä. Ei pääse kyllästymään, ja tunti menee aina tosi nopeasti! Rakastan Kiinteytys- tuntien suunnittelemista, koska niissä pääsee monipuolisesti ideoimaan sekä askelluksia että lihaskunto-osuuksia, ja tietenkin valitsen aina omat lempibiisini. Tän hetken ohjelman biisit löytyvät täältä.

Jumpan suunnittelua kotona..
Jumpan suunnittelua kotona..

Uus ohjelma on jo suunnitteilla, ja parin viikon päästä pääsen korkkaamaan sen!

Miltä teidän treenikevät näyttää?

Terkuin, Kirsi

 

Syksyn treenit

Moi!

Miltä teidän treenisyksy näyttää?

Mulla jäi kesäloman kuntosalitauko päälle, ja tuli yhteensä yhdeksän viikkoa ilman salitreeniä, o-ou! No, viime viikolla salitreenit lähti taas käyntiin.

Mun ”perusviikko” näyttää nyt tältä:

Ma

klo 11.00 Kiinteytys-ohjaus Kuntomaailmassa

klo 19.00 Parisalsa Salsastudiolla

Ti

15.30 Foam Roller Core  ja – rullaus tuntien ohjaus Kuntomaailmassa

18.30 Afrotanssi Jyväskylän tanssiopistolla

Tanssitreeniä keittiössä. :)
Tanssitreeniä keittiössä. 🙂

Ke

Lepopäivä! Joko täydellinen lepo, tai sitten jotain ihan rentoa. Eilen kävin esim. tunnin verran etsimässä sieniä metsästä.

To

Kuntosalitreeni

Pe

klo 8.15 Yin Jooga Kuntomaailmassa

Lauantai

Viikonlopun suunnitelmista riippuen joko kuntosali tai kävelylenkki tai lepopäivä

Sunnuntai

Viikonlopun suunnitelmista riippuen joko kuntosali tai kävelylenkki tai lepopäivä.

Kunnon HIIT-treeni tuosta jää uupumaan, joten saatan sen joinakin viikkoina lisätä perjantaille, lauantaille tai sunnuntaille.

Salitreenejä mulla tulee siis yhteensä kaks kertaa viikossa, omia ohjauksia kahtena päivänä ja pari tanssituntia. Tanssia haluaisin enemmänkin, mutta en halua, että elämästä tulee liian aikataulutettua niin kuin se on joskus aikaisemmin ollut.

Tanssi on parasta!
Tanssi on parasta!

Nyt nokka kohti salia! 🙂

Terkuin, Kirsi